Zdaj se predvaja
apokalipsa
Izberi seznam predvajanja:
Galerija slik
Robert Perišić ENKRAT KASNEJE

ep


(vedno se tako začne)


Pariz je bil mesto svetlobe / bila je

ena ljubezen / ki je izginila / kakor

voda iz kadi


in to me tako preganja

da sem podoben Humphreyju Bogartu


pijem v baru

okrog mene so ptice

kljuvajo mikrobe in gledajo hudiču v oči

govorijo: To je pot v nebo!


phi! nimam česa izgubiti

takoj sedem v avto

dolgo hitro vozim

zaviram zzak! pred krčmo

z živo glasbo, toda

z avtom sem se zaletel v zid,

uzi, duzi


(deformacija:

vse kar govorim uničuje moje imetje)


pod zvezdami

mrmrajo kmetice: sranje, sranje

kmetje koljejo svoje traktorje


poezija me zapušča, ob cesti, brez gume,

brez pasu, brez morja,

samo besede, razumeš, to je

tak tip, ničesar

ni da

nima


obrazi


ljudje hodijo po ulici ujeti v svojo zgodbo

vidiš jih, ujete

poslušaj besedo: ujete

poglej njihove obraze, fokusiraj pozornost

na gube okrog oči, poišči sijaj

poglej izraz ust, obstaja

izraz ust, posebej, ker veliko bolj popularen izraz oči

izžareva večjo ujetost, zdaj so na vrsti usta

usta ki se borijo iz pljuč, trebuha, govorijo skozi

grimase kakor skoz sito, v mimobežnih stavkih skušajo

vsiliti resnico, preveč mrtvo, preveč napihnjeno za glavne

stavke


ljudje hodijo po cesti ujeti v svojo zgodbo

vidiš jih, ujete

poslušaj besedo: ujete


in jaz

to je najhujše

nadaljujem tisto nekaj

tisto nerešljivo, in hodim


če je mogoče


zdaj

več

ne vem

ali je lahko pesem

doživetje sveta, skrajno subjektivno

veliko mi je do tega, oprostite

ali je lahko pesem

zlo in nikjer

izhoda

je lahko, če je to kakorkoli mogoče

biti pesem

ljudje na trgu ki želijo spustiti nebo

ali je lahko pesem

topotanje cokel na poletnem asfaltu

in fantje ki tečejo, tekajoč odhajajo, odhajajo

bye, bye, fantje

raj ali pekel, nikoli se ne ve

ali je lahko pesem

zamenjava!

ali je lahko pesem

if it's possible

nekaj strašnega do užitka

nekogaršnja, kdo ve čigava, glava

penis in ožgana hiša

in še nekateri dogodki katerih imenovanje bi

povsem zagnusilo stvar

ali je

lahko pesem

sveta vojna

nepozabna, edina vojna

je lahko to majhna

estetska na nivoju

ali velika

da bi bila pesem

resno se sprašujem

ali je lahko pesem

molk tistih ki so povabljeni

na vajo apokalipse

brez sodišča


če ne more biti, prestopite

na nekaj drugega (izdržali smo tudi

to prekleto zasliševanje)

hopsa, hopsa, v iskanju lepote


s pesmijo je tako


s pesmijo je tako, mora biti popolna

roman je lahko soliden, toda tukaj to ne pomeni ničesar:

pesem ne more biti solidna

niti pesnik


ti pa

želiš ugoditi sebi

prilizuješ se lastnim emocijam

in misliš da te bo nekdo posvojil


bežiš v poezijo s svojimi slabostmi

poezija pa je strožja od sveta


moraš se odreči tistega kar te je zapeljalo v ljubezen


***

Komuniciraj.

Glej televizijo. Nikoli ne ostani sam z demonom. Delaj se

da ga ni: pusti norca naj trka … Mogoče bo odšel in se nikoli ne bo

vrnil.

Pusti maškare naj zvonijo pred vrati.

Če odpreš, jim daj kovanec.

Spoštuj ta opozorila.

Ne verjemi amaterjem. Čim več se pogovarjaj po telefonu. Nikoli

Ne ugasni mobitela.

Ostani v kontaktu s sorodniki. Neomejeno ogovarjaj.

Priključi se brezžično.

Zavaruj se.

Ko ni drugega razmišljaj o denarju. To te bo spravilo v gibanje.

Drugače, pusti profesionalcem naj uredijo zadevo.

Imej službo. Po možnosti stanovanje.

Jej toplo. Odjebi dogodke iz otroštva.

Opusti svoje fiksne ideje.

Naj te nič ne obseda.

Niti seks ne.

Ne analiziraj sanj.

Ne beri Freuda.

Izogibaj se pornografiji.

Skušaj onanirati normalno.

Ne zamišljaj si sranja. Ne misli na raka.

Skušaj pozabiti tisto, kar se je zgodilo.

Ne hodi v tej smeri.

Ne ubijaj se.

Smrt prepusti profesionalcem.

Ne misli na to.

Za vsak primer, bodi povsem omrežen. Kajti mogoče te bo strah

potegnil skozi prazna mesta, ti izbil jetra in zrak … Mogoče se ti

možgani pregrejejo … Mogoče se boš enostavno razpel, kakor bog,

a nisi bog.

Ne kadi. Pomisli na ves ta rust naokrog.

Ne odpiraj manijaku.

Izmisli načine, vgradi kamere.

Bodi non – stop na očeh.

Imej shranjene številke.

Izključi naključja.

Izogibaj se halucinogenemu.

Tudi staršem.


Ne glej v meso.

Imej družino, otroke.

Bodi na tekočem. Listaj časopis.

Razmišljaj ekološko. Najdi satelit brez napak. Uniči motnje.

Zasuj pekel in vse asfaltiraj. Potem se tukaj ležerno sprehajaj, v obleki,

ki te dela mlajšega.

Ne ukvarjaj se s pesništvom.

Ne drgetaj.

Ne pij.

Uporabljaj kondom, kreme, bodi točen, bodi profi.

Jej vitamine.

Poslušaj radio, informiraj se. Skušaj izvedeti, za kaj gre.

Pojdi na volitve. Bodi tukaj. Ne potikaj se po mestu brez potrebe. Ne vem

Kaj naj ti še rečem. Poskušaj.


pekel je vedno tukaj


v peklu ni nikogar

vsi doma gledajo televizijo

se praskajo po poročilih

navijajo za svoje in streljajo

od sitosti

od isteža, ne zlagajo

stavkov, rastejo jim joški

v mentalnih plenicah se defiticizira

brez zamika, živi se


pekel je ves čas na televiziji

če ti mogoče zmanjkuje strahu

ker je religija nekolikaj

odpovedala, kdo se še boji njihovih

slik


pekel je ves čas na televiziji

ves čas se kaže

ni treba verjeti vanj

strah je tukaj, disciplina

obstaja


ko pridejo gostje


ne pogovarjata se

razen ko pridejo gostje

kakor Pasteur

krasen človek

Marie Curie

lepo ime

pridejo in

ljudje ki prihajajo k zdravniku, jih poznate?

in pojejo: Marie Curie, bog je

ljubil

in hrana na mizi:

mrtve ptice

sveta paranoja

iz dokazane nedolžnosti

po želji za sabo

kmetje drug drugemu ubijajo seme in potomstvo

proizvajajo esenco

in jo vlagajo v trpljenje

katera je bila druga novica na CNN – u

kaj je s svojim … svojim … povečalo slovesno dogodbo

eksperiment je merjen

pod izolacijo

ko so gostje sedli na kavč

pazil je da se ne pokaže

v svoji polni luči

dan je bil veder

toda vseeno

nesmiselne stvari

izven uporabe

je rekla ženska

tuje morje, narava

je rekel

tuje meso

pol milijona stanovanj

je tonilo v rdeče nebo


poročni list


matheu in amadeo se srečata na ulici

amadeo punudi matheu službo

francesco pelje paolo v restavracijo

tam se lahko v miru pogovarjata o njeni tovarni testenin

juliana je rodila hčer

matheujeva reakcija na novico o rojstvu otroka je

                                                                     dokaj hladna

kar je prizadelo juliano

matheu in juliana se pogovarjata o otroku

matheu misli da ne bi bilo slabo če bi juliana otroka odnesla

hčer družini magliano

kmalu pride do prepira

toda strinjata se okrog dejstva

da je njuna ljubezen pomembnejša od vsega


francesco se je zaljubil v paolo

in ji nosi cvetje


matheu je zadovoljen z novo službo

juliani pove da bo kmalu lahko najel

hišo

ona je nesrečna ker misli na otroka ki ga je

pustila v francescovi

hiši

francesco posodi paoli denar

za realizacijo

njenih načrtov povezanih s tovarno testenin

juliana pove matheu da bo svojo hčer, po svoji materi

imenovala ana

in da ji ne želi dati priimka magliano

matheu dvomi da bo lahko malo prijavil kot njegovo

saj morata pokazati poročni list


potem se

matheu spomni lastnega sina

in preplavi ga nostalgija

in zdrsne v depresijo ker ne ve

do kdaj

bi lahko vse to trajalo


Prevod Jurij Hudolin

Slike članka
Zadnje objave
RENESANSA EPIMETEJSKEGA ČLOVEKA
MOLK
(VSAKDANJA) REALNOST IN LEZBIJKE V FILMSKI UMETNOSTI?
POSAMIČNIK IN EKSISTENCIALNA DRUŽBA VS TEHNOLOŠKI, SISTEMATIZIRAN SISTEM INDIVIDUUMOV
IZBOR
Najbolj obiskano
1
MOLK
2
NIČ NI BOLJ RESNIČNO OD NIČA
3
KIERKEGAARDOVO LETO 2022
4
RENESANSA EPIMETEJSKEGA ČLOVEKA
5
ENKRAT KASNEJE
Sorodne vsebine
ENKRAT KASNEJE